Gambar bulan november .

•December 5, 2013 • Leave a Comment

image

image

image

Gambar air naik.. hehehe
Dan di bawah ini gambar en roy bermain dengan lipan..
image

image

image

Advertisements

Cara mencegah kucing berak di halaman rumah

•September 28, 2013 • Leave a Comment

Banyak aduan dari jiran-jiran. Kucing aku berak di halaman rumah mereka…

Aku menyatakan .. guna serbuk cili atau serbuk kari.. atau minyak tanah… mudah-mudahan kucing tidak menganggu halaman rumah mereka.

image

Binatang apakah ini?

•September 11, 2013 • 2 Comments

Sejenis serangga yang aku sangkakan lebah… rupanya macam bukan… yang penting binatang ni ada sengat…

image

Nampak macam kelkatu.. tapi besar macam tebuan.. ekor ada jarum..

Tayar motor Malik sudah dikebas orang

•September 10, 2013 • Leave a Comment
image

Motor hilang tayar. Sadis...

Bersyukur… motornya masih selamat…

Gambar kenangan 2007 siri 1

•August 17, 2013 • Leave a Comment

Sedang aku merenung.. nostalgia lama..aku teringat tugasanku..

mengumpul cerita untuk anak dan cucu..

tahun 2007 siri 1 😀

Yeah… pengantin lelaki berjalan untuk bertemu pengatin perempuan

mereka disatukan untuk dibawa mengadap..

tahniah.. mereka di bahagian pra-sanding

silat dipersembahkan untuk menaikkan semangat lelaki

di atas pelamin.. fasa persandingan

mari balik…

peh.. mental aku tgh down..

Sesi memanas badan dibawah pancaran matahari terik

okeh.. aku sudah segar sedikit.. upload sedikit gambar…
gambar yazid dan buaya.. sampai disana di panas terik..
uhhh.. bahangnya… takpe.. member punya pasal aku gagahi jua

geweng,wakdon ngan arep.. lama tak berjumpa..

Joe dan rakan lama.. aku time ni tak dapat amik gamba
sebab save bateri yang tinggal suku…

casey,saripudin dan akmal

ini adalah sifu aku dalam menangkap gamba..

edriaty nama die…
aku mahu gambar dari kamu…
terima kasih kerana memberi aku mencuba dslr canon kamu..
aku didalam ketagihan …guru aku satu lagi.. yazid.. aku ketagih…
aku mahu gambar dari nikon kamu diupload
Bertolak dari rumah pukul 3 lebih pagi..
sori sori.. ada hal skit..
kami berhenti tidur dan berehat di r&r dengkil
kelihatan geweng(vox LTB dan Raju sedang bermesra)
Mereka(ahli kegelapan) membuat formasi bintang di langit serta komet di bima sakti
aku mengantuk .. gila lah.. walaupun aku tak memandu..
aku terasa bahang di damansara sana.. adui…
nanti aku upload yang lain…

Lipan yang baik hati.

•July 24, 2013 • 2 Comments

cerita yang agak ringkas.. kerana mata aku tak dapat nak sesuaikan diri dengan cahaya lagi..

al maklum sudah biasa bergelap.. tiba-tiba lampu sudah ok.. ambil masa sikit..

sambung cerita semula..

kelmarin…

aku hendak memberi Jack(kucing warna kelabu) makan.. aku lihat dia bermain dengan pakaian yang berada di lantai..

aku lihat juga.. tetapi bak kata pepatah lama.. ‘curiosity killed the cat‘ sesuatu melompat laju.. menuju ke mata kanan.. pakkk.. sempat aku reflek tutup mata.. dan terlihatlah aku suatu susuk lipan bara sebesar jari telunjuk ku….

aku tergamam…

….

….

Syukur… dapat lagi aku gunakan mata… gatal pun bermula.. mungkin kelopak mata terkena kaki lipan.. ok la kaki dari kena gigit kat lipan..

 

Perihal anak kucing.

•July 17, 2013 • Leave a Comment

Kejadian berlaku di suatu tempat..

meeooww.. meoow

itu bunyi kucing tu.. atau tu bunyi nada dering(aku pernah tertipu dengan nada dering ini pada tahun 2008)

dari mana?” tanya penyelia ladang..

dari serting“.. balasku

serting berapa?” tanya penyelia ladang..

serting 2“.. balasku lagi..

buka puasa bersama keluarga.. jimat duit sikit.. sini buka campur sahur dah RM 20.. kalo kat rumah RM 5 je“.. otak ku menerawang kelajuan duit mengalir kelmarin.. mana ada RM 5… padahal RM 10 + RM 5 + RM 12 + RM 14 + RM 5=.. peh… tu sampingan dia… RM 46 gila… dua kali ganda..

ui.. bang.. banyaknya nak cop..” giliran servis bertukar tangan..

tu la.. diorang nak duit.. nak dekat raya ni macam-macam kena buat..” balas penyelia ladang itu..

tiba-tiba

meeoow.. meeowww

Ana.. kucing tu jaga..” tegur penyelia ladang kepada pembantu tadbir

ala.. kucing tu makan frieskies(tak da kena mengena), lagi pun kucing tu mak dia tak reti jaga..” balas si ana

iya.. abis tu kan mak dia dah beranak banyak kali..” balas si penyelia ladang

ko nak tahu.. mak dia tak reti jaga.. ko tengok je la yang dulu.. yang ni batch ke empat kalo ko nak tahu..” cerita si ana

ahahaha tergelak aku..

bagi la yang ni hidup lama sikit.. yang lain semua mati awal..” sambung si ana

cerita sedih pun bermula..

dulu batch satu sampai tiga mati awal.. semua tragis pulak tu cara mati dia.. ” kisah si ana

sekor duk bawah tayar.. kena lenyek..” lakon si ana

sekor lagi bawah keta bos.. pun kena lenyek..” lakon si ana lagi

semua berlaku di suatu tempat.. di suatu tempat itu semua berlaku..