Aku digelar H1N1.. Sebuah rumah terbakar..

"H1N1... H1N1" kata anak-anak jiran-jiran kat sini kalau aku keluar naik motor pakai mask..

"H1N1... H1N1" kata anak-anak jiran-jiran kat sini kalau aku keluar naik motor pakai mask..

aku keluar rumah.. tengok persediaan jiran aku nak buat party liar hohohoho.. carlberg sepeti.. ayam dll… “bang.. ” tegur ku.. dia balas.. “ada rumah terbakar..” aku ingat dia bergurau.. aku tanya la balik “mana?”.. dia jawab sambil menunjuk arah rumah tu “mak aih.. terkejut aku.. toleh kanan aje dah nampak..”

tengok.. asap dia.. peh..

tengok.. asap dia.. peh..

sebagai ahli rumah.. aku cuba sedaya upaya bergaul dengan masyarakat sekeliling.. ini lah masanya menunjuk muka.. tapi aku kanoti pulak ngan pakcik aku.. “eh.. faisal buat apa kat sini?” terkejut aku dengan sapaan beliau.. “saya tengok rumah terbakar tu.. bomba tak sampai lagi” balasku sambil mengucup tangannya sebagai tanda hormat.. “uncle nak tengok kejap.. oyin ngan cas ada kat rumah.. datang la melawat”.. katanya sinis menghiris limau manis..

auntie? rumah ni ke terbakar? "saya rasa bukan la" balas auntie tersebut..

auntie? rumah ni ke terbakar? "saya rasa bukan la" balas auntie tersebut..

pernah tak dengar pepatah ini.. "tahu separuh adalah kerugian besar" macam kes aku ni.. kalau aku tak pergi tengok dekat.. memang salah info la aku bagi.. rumah lain terbakar.. rumah lain pulak dapat nama

pernah tak dengar pepatah ini.. "tahu separuh adalah kerugian besar" macam kes aku ni.. kalau aku tak pergi tengok dekat.. memang salah info la aku bagi.. rumah lain terbakar.. rumah lain pulak dapat nama

tengah terbakar.. kiri dan kanan merasa jua

tengah terbakar.. kiri dan kanan merasa jua

rasanya hampir sederet terasa jua..

rasanya hampir sederet terasa jua..

pertanian 20

kalo redah.. naya aja.. kesian pun ada.. hanya baju aje yang aku nampak dapat diselamatkan..

kalo redah.. naya aja.. kesian pun ada.. hanya baju aje yang aku nampak dapat diselamatkan..


Akhirnya.. tak sampai 30 minit.. bomba pun sampai.. memang macho la bomba kat sini.. kejap aje sampai..

Akhirnya.. tak sampai 30 minit.. bomba pun sampai.. memang macho la bomba kat sini.. kejap aje sampai..

~ by betikbusuk on August 15, 2009.

5 Responses to “Aku digelar H1N1.. Sebuah rumah terbakar..”

  1. Sebelum ni pun Ani pernah tengok rumah orang terbakar macam ni,tapi dah lama la jugak,kat rumah flat Pulai Utama,Masa tu masih duduk dengan Abang Man dan Kak Ana lagi….Kesian diorang kan,Sebab tu kita kena berwaspada selalu.Bak kata pepatah,Api ni kecil2 jadi kawan,dah besar jadi lawan….Padan muka sayang,Kan dah kantoi dengan Pakcik Lan,Dok dktpun taknak jengok2 diorang.Ingat la masa Sayang susah dulu,sape yang tolong Sayang……Diorang jugak kan!!!Marah di Pakcik Lan..Marah habis habisan.Biasa na……Anak sedara kesayangan Pakcik sorang ni……

  2. kat office aq kecoh umah terbakar ini

  3. ada orang hisap rokok dalam rumah ni tak tau la siapa tapi saya rasa saya tau siapa yang hisap rokok di dalam rumah ni aku rasa mamat yang hisap rokok tu mungkin tak tau dari mana puncanya rumah ni terbakar tanya la diorang ni

  4. padan muka kalau rumah ni dah terbakar cuba jawab sikit ada tak korang main api dalam rumah ni takut budak budak tu punya keja main mancis budak nakal tak dengar cakap lepas tu main api tak pasal pasal rumah ni terbakar

Leave a Reply

 
