Aku fail.. tanah tiada untuk tanaman secara praktikal..

aku teringin hendak mempunyai tanah sekangkang kera.. dan selepas berbekalkan simulasi farmville di facebook..  aku yakin sekali aku boleh menanam.. tetapi apabila ku sampai dirumah…. bapaku telah mempraktikkan ilmu farmville dengan jitu sekali.. dengan itu.. hilanglah tanah sekangkang kera untukku menanam.. kena target jauh sikit.. aku nak cari tanah 10 ekar.. nak tanam sawit 5 ekar, lagi 5 ekar aku tengah fikir nak tanam apa.. ni long term punya planning.. maybe 3-4 tahun lagi.. baru ada hasilnya..

seperti hamba yang menunggu angin lalu..

seperti hamba yang menunggu angin lalu..

ni namanya kacang panjang

ni namanya kacang panjang

ini cili campur.. merah ngan hijo

ini cili campur.. merah ngan hijo

pencarian tanahku seperti meraba dalam gelap..

emak ku pun berkata.. mak ada tanah lagi. kat sungai dungun.. suku ekar.. besa mana eak suku ekar? aku nak tanam sawit.. sapa tuai dapek la 20% dari hasil tuaian.. aku mestilah 80%.. ok ape.. gaji ikut hasil tuai

~ by betikbusuk on September 16, 2009.

3 Responses to “Aku fail.. tanah tiada untuk tanaman secara praktikal..”

  1. Sabar ye Sayang……Mungkin belum sampai masanya.Ani sentiasa doakan semoga Sayang sentiasa dimurahi rezeki,sekurang2nye Sayang dah berusaha kearah itu kan…..Kalau nakal lagi,Sayang nak cili yang merah ke cili hijo?:)

  2. relakslah kucai, memang berbudi pada tanah macam itu

  3. to aniku sayang:
    ya.. ni tengah planning untuk mencari tanaman senang ditananm, mudah dituai dan harga berpatutan.. err..cili hijo ke merah?. tobat tak nakal-nakal lagi.. dah jadi baik dah nih..

    yazid:
    ya.. memang benar pepatah itu.. berbudi pada tanah.. insyaAllah cukup keperluan makanan setiap hari.. siap ada lebih lagi..boleh sedekah/jual kat sesapa..

Leave a Reply

 
