Perihal anak kucing.

Kejadian berlaku di suatu tempat..

meeooww.. meoow

itu bunyi kucing tu.. atau tu bunyi nada dering(aku pernah tertipu dengan nada dering ini pada tahun 2008)

dari mana?” tanya penyelia ladang..

dari serting“.. balasku

serting berapa?” tanya penyelia ladang..

serting 2“.. balasku lagi..

buka puasa bersama keluarga.. jimat duit sikit.. sini buka campur sahur dah RM 20.. kalo kat rumah RM 5 je“.. otak ku menerawang kelajuan duit mengalir kelmarin.. mana ada RM 5… padahal RM 10 + RM 5 + RM 12 + RM 14 + RM 5=.. peh… tu sampingan dia… RM 46 gila… dua kali ganda..

ui.. bang.. banyaknya nak cop..” giliran servis bertukar tangan..

tu la.. diorang nak duit.. nak dekat raya ni macam-macam kena buat..” balas penyelia ladang itu..

tiba-tiba

meeoow.. meeowww

Ana.. kucing tu jaga..” tegur penyelia ladang kepada pembantu tadbir

ala.. kucing tu makan frieskies(tak da kena mengena), lagi pun kucing tu mak dia tak reti jaga..” balas si ana

iya.. abis tu kan mak dia dah beranak banyak kali..” balas si penyelia ladang

ko nak tahu.. mak dia tak reti jaga.. ko tengok je la yang dulu.. yang ni batch ke empat kalo ko nak tahu..” cerita si ana

ahahaha tergelak aku..

bagi la yang ni hidup lama sikit.. yang lain semua mati awal..” sambung si ana

cerita sedih pun bermula..

dulu batch satu sampai tiga mati awal.. semua tragis pulak tu cara mati dia.. ” kisah si ana

sekor duk bawah tayar.. kena lenyek..” lakon si ana

sekor lagi bawah keta bos.. pun kena lenyek..” lakon si ana lagi

semua berlaku di suatu tempat.. di suatu tempat itu semua berlaku..

Advertisements

~ by betikbusuk on July 17, 2013.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: