Hitam manis lapar…

•July 14, 2013 • Leave a Comment

ceh si hitam manis.. kau lapar.. bukan ke aku dah bagi ko makan..

Selain dari degil.. si hitam manis ini amat agresif.. pastikan kulit anda tebal.. jika nipis.. jangan di ajak kucing ini bergurau.. risau kulit nipis itu ditembusi kuku si hitam manis ni.. bisa oooo

Selain dari degil.. si hitam manis ini amat agresif.. pastikan kulit anda tebal.. jika nipis.. jangan di ajak kucing ini bergurau.. risau kulit nipis itu ditembusi kuku si hitam manis ni.. bisa oooo

Advertisements

Selamat berpuasa hari kelima 2013

•July 14, 2013 • 1 Comment

Hahaha.. akhirnya aku ingin merakam kata-kata semangat untuk aku agar dapat berpuasa dengan fokus..
fokus dalam berpuasa.. adalah tema bulan ini.. hoh.. hampir bersawang blog ni..  nampaknya semangat tahun 2007 menyerap masuk pada bulan puasa ini..

Rancangan berbuka hari ini…

Air buah naga yang berharga Rm 2.00 di kedai akak Rahimah.
Ikan Keli kat kedai Mat Aris RM 2.50

ha… kena mintak kat mak la nampak gayanya  nasi putih hari ni…

Makanan lebihan yang perlu dibahagi sama rata antara kucing-kucingku: maktam, itam manis,itam(ni rare.. itam penuh),putih(ni rare.. sebelah mata biru sebelah ijooo) ngan comot

akan ku conteng blg ini semula.. semangat 2013 sudah kembali.. haish… dah ke laut dah ni.. puasa mesti fokus.. fokus… berfokus untuk berpuasa.. kata-kata semangat untuk aku berjaya dirakam.. hahaha.

 

Pocong dan Demam

•January 27, 2010 • Leave a Comment

Cito fantasi den pada hari ini..

den tak dapek tido dari pukul seboleh malam ke pukul 1 pagi..

pas solat isyak.. den tido ngan lena sejam lobih.. pastu den donga bising-bising kek bilik ita.. “padan muko ita kono marah pagi-pagi.. polik ni..” katoku dalam hati.. den pon bergogas ke tompek ita.. “ko pahal ita?” dia bals.. “tadi aku nampak pocong.. tinggi.. sejam gak aku baca ayat.. tapi dia pandang gak aku.. terkebil-kebil aku dibuatnya.. mengigil nih..aku rasa macam nak domam”

aku pun bebel kek dio.. tomankan dio.. sampai kul 5 pagi.. pastu den tido.. dan bangun kul 6.45 pagi.. dan akhirnya terlewat poei kojo.. den bawak 150km/jam(mano.. kono bahagi dua) akhirnya sampai gak ke pjk kul 8 setongah.. den tepon mak angkat den.. tepon aman .. hoho.. panjang pon domam gak ..takpo… dan den kono wat speedtest + kemas dapur pada hari ini.. mari belaja mengomeh.. mari belaja mengomeh..

Palong – > Serting(Raja Alias) – > Lui Timur – > Sungai Lui – > Kemayan

•January 26, 2010 • Leave a Comment

PGW Sungai Lui

gua hampir meredah ke kemayan dan bermastautin di sana dengan minyak motor nyawa-nyawa ikanakhirnya sampai jua ke Sungai Lui..

den menunggu si panjang

sambil tu den mencuci mato

Bidan terjun.. Bunga Ungu.. Tebuan dan Permandangan

•January 26, 2010 • Leave a Comment

menjadi bidan terjun membuat blog dalam masa sehari.. pengalaman ni den tak dapek nak lupokan..


bunga apakah ini? ia memanjat dan membelit pagar atau diri sendiri


sarang tabuan

berhadapan PKG kek bandar seri jempol

matahari terbenam.. begitu juga cintaku.. selamat tinggal..

•January 16, 2010 • Leave a Comment

selamat tinggal matahari yang menerangi buat sementara.. kata matahatiku.. ku mencari cahaya semula 😀

Mimpi kelmarin

•January 15, 2010 • Leave a Comment

di waktu pagi.di atas tilam di dalam kesejukan yang amat..aku bermimpi.. aku melihat seorang nenek tua muka berkedut.. sedikit bongkok…… aku nak cium tangan dia.. baru aje nak cium(hormat orang tua katakan.. ceh).. terus dia cium tangan aku.. aku terus terbangun.. terkasima semantara… dan cerita kat ijan..

adakah itu bakal bini aku?